Who is the Content Guru?

Who am I? Why is this blog here?

I am the content guru! In 2003 I found myself in one of those crossroads of life. The result is that I decided to change my profession (I was no longer interested in designing seamless underwear...) and so I started writing about everything ever since.

I have been writing web content and growing my new career along with the field of web marketing. What used to be an esoteric side kick is now a full blown market, that calls for high quality content among the many mediocre writings and digital scribbles of the masses. After 10 years of writing for others and two years of writing for the benefit of my CPU alone (the digital equivalent of a drawer), I have decided to share my experience and to start posting for myself.

Content about anything and everything is what you will find here - all written be moi! No automatic generators! So feel free to read and enjoy. and if you would like me to write up some web content for you, feel free to ask...

Pages

Tuesday, July 16, 2013

רשמים מכנס WALKING THE TALK

קודם כל, תודה לבת חן שמצליחה תמיד לארגן כנסים מעניינים, רלוונטיים ובמקומות מקסימים!

לא ידעתי שיש ביפו רצועת חוף כל כך יפה. מרכז פרס לשלום זה מקום נעים מחד ועסקי ומוגדר מאידך.


לצערי יכולתי להיות נוכחת רק בחצי הראשון של היום – אבל בכל זאת למדתי המון ואני רוצה לתת תקציר מזוקק מאוד:

אדגיש משפט אחד חשוב שלמדתי מכל מרצה וכיצד אותו משפט מתקשר להצלחה בכנסים ותערוכות–וזאת לפי  סדר ההרצאות בכנס:

1 – גיו הווארד דיבר על מערכות יחסים בעסקים: והמשפט שלקחתי ממנו הוא:

"אין שום הבדל בין מערכות יחסים עסקיות למערכות יחסים אישיות. מערכות יחסים הן תמיד אישיות – מתקימות בין אנשים - בעסקים הקונטקסט של מערכות היחסים הוא עסקי" – המפתח להצלחה בכנסים ותערוכת הוא יצירת היכרויות אישית עם אנשי מטרה עסקיים.

2 – רות ברידג'ר דיברה על פאשלה , ניהול כושל של כנס מבחינה שיווקית והמשפט שלקחתי ממנה הוא:

"אל תסמכו על כך שהצוות שנוסע ייקח על עצמו מטלות של שיווק ומרקום, יש להם העדפות ואג'נדה שונים משלכם". כדי שיהיה לכם חומר שיווקי מהכנס לשימוש אחריו חייב להיות מי שילקט את החומר, יצלם תמונות ויסריט סרטונים, ייראיין דמויות מפתח, יהיה אחראי על לוגיסטיקה בביתן (שלא ייגמרו המים) וילמד גם מה צריך לשפר לתערוכה הבאה.

3 – אסף טרפיקנט דיבר על SEOייעודי לקראת כנסים וקרא לזה SEO גרילה. המשפט שלקחתי ממנו הוא:

"אתם חייבים לכתוב בעצמיכם תוכן רלוונטי לכנס לצרכי קידום ייעודי, ואף אחד לא יכול לעשות את זה טוב כמוכם - כל עבודת הקידום וההפצה של תוכן זה אחר כך לוקחת פחות מעשר דקות והתוצאות מרשימות". כל הרעיון של אסף זה לרכב על הגל של החיפושים שנובעים מכנס כלשהוא, על ידי יצירת תוכן המגיב לתכנים שקשורים לכנס וייעודי לכנס. כך תהיו נוכחים בכל חיפוש שקשור בכנס במקומות גבוהים ותהיו הכוכבים של הכנס גם אם נשארתם בבית לשבת מאחורי המחשב...

4 – לימור שיפוני דיברה על פעולות במדיה חברתית שניתן לעשות לפני, בעת ואחרי כנס או תערוכה. המשפט שלקחתי ממנה הוא:

"קל נורא ללכת לאיבוד ברשתות החברתיות, לכן חשוב מאוד להגדיר מראש את מטרות הקמפיין והכנס הקשור אליו ולפעל לפי תוכנית מסודרת שכוללת הגברת מאמצים ככל שמועד האירוע קרב". המפתח להצלחה ברשתות החברתיות זה נראות, צריך לייצר כמה שיותר חומר באמצעי מדיה חברתית כדי שייראו אתכם אבל כדי שלא תלכו לאיבוד (וכל כך קל ללכת לאיבוד) צריך להגדיר מטרות מראש ולהתחבר (מלשון חברות) עם האנשים שמתאימים למטרות אלו (אנשים שרלוונטים לעסק שלך בכלל ושאותם אתה רוצה לפגוש בכנס בפרט). ככל שמועד הכנס קרב צריך להגביר מאמצים, להדק קשרים ולנסות ליצור ציטוטים עלינו ברשת.

5 – עינת עופר דיברה על התנהגות הצוות בכנסים בעת ייצוג החברה והמשפט שלקחתי ממנה הוא:

"הדבר הכי חשוב שאיש מכירות צריך לעשות זה להקשיב ולשאול שאלות – כך יידע מדוע אותו אדם מבקר בביתן וכיצד ניתן לעזור לו (וזאת מבלי לבזבז זמן על מי שאינו רלוונטי אלא להעבירו לטיפול של גורם מתאים)". חייבת להיות תקשורת בין אנשים וזו מבוססת על הקשבה ולא רק על דיבור. ואם כבר מדברים כדאי לדעת שמי שבא לתערוכות בדרך כלל מתעניין ב"מה חדש" ולכן יש להזכיר זאת בשיחה. כמו כן אסור לשכוחאת הפאן האישי גם אחרי הכנס. אדם יהיה יותר פתוח לFOLOW UP אישי של מי שפגש בכנס ולא על ידי עוד איש מכירות.

6 – מיכאל גלי דיבר על כסף! איך התערוכה עושה לחברה כסף והמשפט שלקחתי ממנו הוא:

"תדמית זה לא מספיק, תערוכה תייצר לחברה הכנסות רק אם נדע איך למנף את הקשרים שיצרנו והלידים שקיבלנו (כרטיסי ביקור) בתערוכה, לכדי סגירת עסקאות אחריה". ייצור הכנסות לחברה זה תהליך ייצור לכל דבר ויש מספר צעדים שחייבים לנקוט. אם לא הצלחתי להשיג לפחות 200 כרטיסי ביקור רלוונטיים, זה לא היה שווה את ההשקעה. גם הלידים שכבר השגתי צריכים לעבור מיון קפדני! כולל מחקר על כל לקוח ותעדוף שלו אל מול אנשי המכירות (אם לא יהיה לאיש מכירות נח לעבוד עם החומר שסופק לו החומר יילך לאיבוד ללא שימוש). אנשי מכירות צריכים להתמקד במי שבשל לסגירת עסקה, השיווק צריכים לבשל את כל השאר (טיפוח לידים).

7 – ג'ו הווארד דיבר על אפקט סינדרלה שאחרי כנסים (מעבר משמלת נשף זוהרת לסחבות...) והמשפט שלקחתי ממנו הוא:

"הכי חשוב לרוקן את היומנים מכל סוגי פגישות שהן (עסקיות ואישיות כאחד) למשך שבוע אחרי הכנס, רק כך יהיה לכם זמן למעקב אמיתי FOLLOW UP על מה שקרה בכנס ויהיה סיכוי שתצליחו לשמר את המוטיבציה שנוצרה באירוע עצמו". זה הדבר שהכי קשה לעשות בעולם, במיוחד אחרי העדרות, אבל זה ממש שווה את המאמץ.

8 – אחרי הפסקה קצרה גיא דיבר על טכניקות להגברת חשיפה ויזואלית בתערוכה והמשפט שלקחתי ממנו הוא:

"כדי למקסם חשיפה בתערוכה צריך צוות ייעוד של סטילס ווידאו שיהיה אחראי על איסוף חומרים ויזואליים לפני, אחרי ובמיוחד בזמן הכנס עצמו". חומרים ויזואליים כאלה (ראיונות על סיפורי הצלחה של לקוחות שבאו לכנס, תמונות וסרטונים מהכנס, סרטוני סיכום ועוד) משמשים אחר כך כתשתית לחשיפה שיווקית לזמן ארוך טווח וגם למי שלא היה בכנס.

עזבתי את הכנס בשעה 12.20 ברגשות מעורבים – מצד אחד חבל להפסיד את יתרת ההרצאות ומצד שני איך אוכל שלא לשמוח על לראות שוב את בתי בת החמישה חודשים כשהיא רק מתעוררת משנת הצהריים?

אני אוריד את הצילומים של ההרצאות הנותרות, זה בטוח!

ומי שרוצה ללמוד עוד על הפורום והפעילות העניפה שלו בנושא קידום השיווק בישראל ומעמד אנשי השיווק והמרקום בפרט מוזמן לאתר http://www.mc-forum.co.il/

No comments:

Post a Comment