Who is the Content Guru?

Who am I? Why is this blog here?

I am the content guru! In 2003 I found myself in one of those crossroads of life. The result is that I decided to change my profession (I was no longer interested in designing seamless underwear...) and so I started writing about everything ever since.

I have been writing web content and growing my new career along with the field of web marketing. What used to be an esoteric side kick is now a full blown market, that calls for high quality content among the many mediocre writings and digital scribbles of the masses. After 10 years of writing for others and two years of writing for the benefit of my CPU alone (the digital equivalent of a drawer), I have decided to share my experience and to start posting for myself.

Content about anything and everything is what you will find here - all written be moi! No automatic generators! So feel free to read and enjoy. and if you would like me to write up some web content for you, feel free to ask...

Pages

Tuesday, July 16, 2013

בניית אתרי אינטרנט באמצעות מערכת תוכן

מהי מערכת ניהול תוכן CMS לבניית אתרי אינטרנט?

מערכת ניהול תוכן היא ממשק שבעזרתו ניתן לבצע בניית אתרים באינטרנט בקלות וביעילות. הכוונה היא שכדי לבנות אתר אינטרנט אין עוד צורך בידיעה של קוד תכנות מורכב אלא אפשר להשתמש במערכת כלים שמקלה מאוד את הפעולות הקשורות בבניית אתרי אינטרנט, עיצובם, התכנות שלהם וכן העלאת תכנים לתוכם. אין זה אומר ששפות התכנות ברשת (HTML, PHP ו CSS שהן הבסיס להכל) כבר לא נדרשות, עדיין יש בהן שימוש רב, מערכות התוכן גם מבוססות עליהן. המערכות פשוט משמשות ממשק מתווך לבניית אתרי אינטרנט ביתר יעילות.

מערכות בניית אתרים - קוד פתוח לעומת קוד סגור

ישנן בשוק כיום בעיקר שני סוגים של מערכות ניהול תוכן (Content management systems או בקיצור CMS) לבניית אתרי אינטרנט, מערכות המבוססות על קוד פתוח וכאלה המבוססות על קוד סגור. מערכות קוד פתוח הן מערכות שהקוד שעליו הן מבוססות גלוי לכל וניתן בחינם ברשת. את מערכות לניהול תוכן קוד פתוח כל אחד יכול להוריד וכל אחד יכול לעשות בממשק בניית אתרי אינטרנט שלהן שימוש לבניית אתר ברשת וזאת ללא עלות בעבור השימוש בהן. שלושת המערכות מסוג קוד פתוח המוכרות ביותר הן JOOMLA, DRUPAL ו- WORDPRESS.

את הקוד של המערכות מפתחת קהילת מתכנתים, או צוות תכנות בחברה שלה שייכת המערכת והן מעודכנות ומשוכללות. כביכול החינם הזה טומן בתוכו את כל החלומות של בעל עסק הרוצה לבנות אתר אינטרנט! החסרון הטמון במערכות קוד פתוח הוא בעיקר בכך שכדי לעבוד איתן צריך בכל זאת להבין בתכנות ולדעת כיצד לעדכן את המערכת שעליה בנוי האתר של העסק, וזאת כדי לודא שהאתר יהיה תמיד מעודכן לפי כל הדרישות של מנועי החיפוש והחידושים ברשת בכל הקשור לבניית אתרי אינטרנט. כל עדכון כזה כרוך בהתקנות חדשות, לוקח זמן וגם עולה כסף. כמו כן, אין מערך שירות וכל תלונה או בעיה יש לפתור באמצעות שאילתא באינטרנט. אין קשר אישי של שירות. היתרון הוא שיש לכל אחת מן המערכות לבניית אתרי אינטרנט בקוד פתוח תשתית של אנשי מקצוע רבים המבינים בהן ולכן בעל עסק איננו תלוי בספק אחד בלבד. החלפת ספק איננה בהכרח כרוחה בבניית אתרי האינטרנט של העסק מחדש על מערכת חדשה.

מערכות קוד סגור הן מערכות שפותחו על ידי גורם מסויים והן שייכות לו. הקוד איננו חשוף לכל ובעצם נשמר רק אצל אותו גורם שפיתח אותו. החסרון בבניית אתרי אינטרנט על בסיס מערכת קוד סגור הוא שהחלפת ספק פירושו החלפת מערכת ניהול התוכן של האתר של העסק. התלות היא במאת האחוזים. היתרון הוא שתוכנות קוד סגור הן עסק לכל דבר והן מפותחות על ידי צוות עובדים מיומן שמטרתו לעדכן את המערכת ולאפשר ללקוחות את השירות הטוב ביותר באמצעותה, וזאת על מנת שהם ימשיכו להיות לקוחות משלמים של בעל התוכנה. לפיכך, עסקים הבונים אתרי אינטרנט על בסיס מערכות קוד סגור יכולים לצפות להנות ממערך שירות מקיף, מול אנשי תכנות ושירות שהם מכירים באופן אישי.

כיום מומלץ לבעל עסק לבנות את האתר שלו על בסיס מערכת תוכן. כל בעל עסק צריך לשקול האם לבחור במערכת קוד פתוח לבניית אתרי אינטרנט שאין בצידה עלויות (חוץ מעלויות אחסון של האתר שתמיד קיימות) ושנבנתה בחלקים כללים שזהים לכל האתרים, או לשלם מעט יותר עבור מערכת תוכן סגור ולקבל פתרון שנפתר במיוחד עבור בניית אתריי אינטרט לעסק שלך. האם תעדיף תלות מלאה בספק בניית אתרי האינטרנט? אולי גם תוכל לרכוש ממנו חבילה לעדכון התכנים באתר על בסיס רצוף ואפילו חבילות קידום. או שדוקא חוסר התלות בספק מסויים, עלות החלפה נמוכה של ספק זה ופיזור הפעולות של העסק ברשת כגון עדכון תכנים וקידום היא השיטה העדיפה עליך? בכל מקרה, חשוב לעבוד בשיטה ועם הספק שהכי מתאים לכם בבניית אתרי אינטרנט לעסק ולודא שהספק הנבחר ייתן את מגוון השירותים הרצוי.

No comments:

Post a Comment