Who is the Content Guru?

Who am I? Why is this blog here?

I am the content guru! In 2003 I found myself in one of those crossroads of life. The result is that I decided to change my profession (I was no longer interested in designing seamless underwear...) and so I started writing about everything ever since.

I have been writing web content and growing my new career along with the field of web marketing. What used to be an esoteric side kick is now a full blown market, that calls for high quality content among the many mediocre writings and digital scribbles of the masses. After 10 years of writing for others and two years of writing for the benefit of my CPU alone (the digital equivalent of a drawer), I have decided to share my experience and to start posting for myself.

Content about anything and everything is what you will find here - all written be moi! No automatic generators! So feel free to read and enjoy. and if you would like me to write up some web content for you, feel free to ask...

Pages

Tuesday, July 16, 2013

תינוק חדש בא הביתה

זהו מאמר שמיועד לעזור לכל אם מתחילה שמגיעה לראשונה עם תינוק הביתה.


כל מה שצריך שיהיה בבית.

עברת את הלידה בהצלחה ואת חובקת תינוק או תינוקת, מזל טוב.
כעת את מגיעה הביתה ומתחילים חייך החדשים כאמא. אם התכוננן נכון בצורה מושכלת, כל הציוד שייקל עלייך בטיפול בתינוק כבר מצוי בביתך.

הרשימה - כן או לא?

חנויות למוצרי תינוקות מפיצות רשימות ציוד והמלצות פרטניות שיכולות בהחלט להרתיע. בכתבה זו אדון בציוד החיוני ביותר וכן במועד הרכישה המומלץ כדי להקל עלייך את ההתמודדות וההכנות לקראת בואו של תינוקך לעולם ולקראת הבאת התינוק בפעם הראשונה הביתה. כמו כן אתייחס לאפשרויות לקבל או להשאיל ציוד או לרכוש אותו במחירים זולים וזאת כדי להקל על עומס ההוצאות. הכתבה ארוכה אולי, אבל מחולקת לנוחיותך. בהצלחה.

הציוד החיוני ביותר לטיפול שוטף בתינוקך

הרשימה הבאה היא רשימה מצומצמת המכילה באמת את הציוד הדרוש לטיפול בתינוק. אם זאת, ניתן תמיד להרחיב ותמיד יהיה מי שימליץ על עוד דברים. קחו את הרשימה ועיינו בה. ראו בה המלצה ובדקו מה מתאים עבורכם. והעיקר, אני מאחלת לכם הורות נעימה, מספקת וקלה.

עגלה
אמבטיה ומעמד
בקבוקים ומכשיר חיטוי
תרכובת מזון לתינוקות 
מוצץ
מוצרי הגיינה
מגבונים לחים
ביגוד
חיתולים ומשחה
חיתולי טטרה
מיטה ושידה
מצעים ושמיכות
מד חום לתינוק
מד חום לאמבטיה

עגלה

לא צריך להוציא הון עתק על עגלת תינוק. אפשר בהחלט למצוא עגלה עם סל קל ואמבטיה במחיר הסביר של מתחת לאלף שקלים. המטרה היא למצוא עגלה שיהיה לכם נח לתפעל אותה לאורך כשנתיים וחצי, עד שהילד יגדל ויפסיק לסוע בעלגה. כן יש עגלות שיכולות ל"גדול" עם הילד מיום הוולגו ועד לגיל שלוש. בעת הרכישה חשוב להגיע עם הרכב ולמדוד שהעגלה נכנסת בתא המטען. בדקו גם כי שיטת הקיפול של העגלה קלה לתפעול ונוחה לכם. ככל שהעגלה יותר קלת משקל, כך עדיף.

הדבר החשוב בעגלה הוא שתהיה קשירה בטוחה ונוחה לתינוק וכי יש מקום להגדיל הקשירה כך שיהיה מקום לתינוק כשהוא גדל, גם בבגדי חורף ומעילים. בדקו שיש לפחות עוד 30 ס"מ למשוך בחגורות של העגלה מכל צד. כמו כן צריך כמה מצבי ישיבה כדי שתוכלו להסיע בנח תינוק בן יומו בשכיבה (רב העגלות מגיעות עם מצב של כמעט שכיבה ואמבטיה ייעודית לתינוקות בני יומם  לשכיבה מלאה. אני לא חושבת שצריך את האמבטיה), תינוק מורם שאינו יושב עדיין אבל רוצה לראות עולם ופעוט בישיבה זקופה. כמו כן יש לוודא שיש מקום רב לרגליים. כאשר ילדיכם יגדל הוא עדיין צריך לשבת בנוח. רב היצרנים טוענים כי ניתן להסיע תינוק בטיולון מגיל 4 חודשים או חצי שנה, לדעתי ניתן גם לעשות זאת קודם ואין צורך לרכוש עגלה מיוחדת לתינוק שנולד ולהחליפה אחרי חצי שנה. 

עגלות היוקרה יכולות להגיע גם למחירים של 6000 ש"ח עם כל האביזרים. ישנם גם פתרונת נוספים ואין הכרח לקנות חדש. שכירת עגלות או ליסינג של עגלות הוא פתרון להנות מעגלת יוקרה מבלי לשאת בהוצאה. היתרון, שוכרים עגלה המתאימה לגיל התינוק ומחליפים ככל שהוא גדל. אין צורך לרכוש לפיכך טיולון בהמשך. ישנן גם עגלות למכירה באתרי יד שניה. כאשר תינוקכם גדל והעגלה הראשונה שקניתם כבר איננה מתאימה, תוכלו גם אתם למכור את העגלה באתר יד שניה ובכך לחסוף מעט כסף.

אמבטיה ומעמד

עד שתינוק יושב יש לרחוץ אותו באמבטיה ייעודית לתינוק. העלות של מכשיר זה איננה יקרה. תוכלו גם לשאול חברות וקרובות משפחה אם יש להן אמבטיה להשאיל לכם לכמה חודשים. המעמד חשוב כדי למנוע התכופפות של ההורה הרוחץ. ישנם גם מושבי פלסטיק שאמורים להקל על אחיזת התינוק בעת הרחיצה - אבל אני לא הצלחתי לרחוץ בנח את התינוקות שלי על מושבים אלו ולכן איננה חושבת שהם חיוניים. מזרנים זה ממש לא מומלץ כי בארץ חמה כמו ישראל הרטיבות מובילה להצטברות עובש. 

בקבוקים

המבחר מפתה מאוד. הבקבוקים חמודים כמעט כמו התינוק, עם ציורים וקישוטים. הבקבוקים באים במידות שונות. לדעתי הכי כדאי לרכוש את המידה האמצעית. במיוחד אם התינוק אינו יונק, הוא יצרוך מהר מאוד מנה שכבר גדולה מידי עבור הבקבוקים הקטנים. הבקבוקים הגדולים לדעתי גדולים מידי ובעצם עד שילדך יצרוך מנות שתייה של 330 מ"ל הוא כבר יכול לשתות מכוס או מבקבוק ספורט של גדולים. מומלץ לרכוש ארבעה בקבוקים בהתחלה, כי יש לחטא בקבוק לאחר שימוש והכמות מסייעת לנוחות. אם התינוק יונק ניתן להסתפק בשני בקבוקים בלבד, על כל מקרה שלא יבוא. 

ישנם בקבוקים עם חלקים ומברשות ומנגנונים להורדת גזים והווצרות בועות ועדו... אני אישית בעד הגרסאות הפשוטות של בקבוק, פיה, טבעת ומכסה. כך הכי קל לרחוץ ולחטא אל הבקבוק על כל חלקיו. ישנן חברות עם פיות מיוחדות שמסייעות בהעברת האויר בעת האכלת התינוק ובכך מורידות את כמת האויר שהתינוק בולע. הדבר אמור להקל על הגזים. פיות אלו מומלצות ביותר. עדיין קל לתפעל ולנקות והתינוק יסבול פחות.

מכשיר חיטוי - הסטרליזטור

 אני ממליצה לרכוש מכשיר לחיטוי בקבוקים במקרוגל. ההמלצות של משרד הבריאות קובעות כי יש להמשיך לחטא בקבוקים ולתת לתינוקות מים רתוחים לשתיה עד גיל שנה. המכשיר במקרוגל עובד על חיטוי באדים וזה מצוין. הבקבוקים יוצאים נקיים וללא שכבת אבנית שתיווצר אם תחטאי בשיטה של הסבתות בסיר תוך כדי הרחתה. אם לחברה של הבקבוקים שבחרת יש מכשיר חיטוי, רכשי אותו. ההתאמה תהיה מקסימאלית והנחת הבקבוקים במכשיר תהיה נוחה במיוחד. אם אין מכשיר חיטוי ייעודי של יצרן הבקבורםי רכשי מכשיר עם מכסה גדול ומרווח.

תמ"ל - תרכובת מזון לתינוקות

בלי שום קשר לפיה, אם תינוקך סובל מגזים רבים וכאבי בטן והוא אוכל תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) החליפי את סוג התמ"ל, או חברה אחרת או תחליף צמחי או דל לקטוז. זה מסייע ממש! כל תינוק מגיב אחרת לתמ"ל מסויים. מה שטוב לתינוק של חברתך לא בטוח שיטיב עם תינוקך. אם את רוצה להימנע מתלות ביצרו אחד של תחליף (חששות הורים רבים בעקבות המקרים של רמדיה) רכשי תמ"ל של כמה יצרנים והאיכלי את התינוק לסרוגין מן הסוגים השונים.

מוצץ

יש תינוקות שיקחו מוצץ ויש שיסרבו. יש אפילו מוצץ לסרבנים שהוא קטן במיוחד ומדמה בצורתו פטמה. התחילה ממוצצים קטנים, זה קל יותר לתינוק למצוץ ומתאים לגודל פיו. רכשי 2 מוצצים מסוגים שונים ונסי מה עדיף על תינוקך. כשתדעי את העדפתו תוכלי לרכוש כמה מוצצים מאותו סוג כדי שיהיה לך בהישג יד גם בלול, גם במיטה וגם בנסיעות. באופן כללי עדיף שלא יתרגל למוצץ מסויים אחד ויחיד, אלא רק לסוג מסויים של מוצץ. אל תחששי ממוצץ, המוצץ מסייע להרגעת התינוק ולהרגעת הוריו. המוצץ גם עדיף על מציצת אצבע. הרי את האצבע לא תוכלי לקחת בעוד שמן המוצץ לבסוף כולם נגמלים. האצבע גם יכולה לדחוף את השניים קדימה והמוצצים של היום כבר מתוכננים ארגומנומית לשיניים בריאות. הגמילה תיעשה בשלב מאוחר יותר וכדי להצליח נדרשת מוכנות רגשית של התינוק והתמדה ועקביות של ההורים - בסוף כולם נגמלים...

מוצרי הגיינה

יש רשימות הכנה ללידה המכילות מוצרי הגיינה לרב כמו סבון לתינוקות או אבקת כביסה מיוחדת ועוד. אני לא חושבת שיש לכך סיבה. תינוק ניתן לסבן בכל אל סבון ואפילו לא נדרש כלל סבון ברחיצת תינוק בין יומו לאמיתו של דבר. את הבגדים ניתן לכבס ב 60 מעלות עם אבקה רגילה ובכל בטוח כי הם נקיים ובטוחים לתינוק. יש לרכוש מוצרי הגיינה מיוחדים לתינוק רק אם התגלתה בעייה ספציפית ואז יש להתייעץ עם רופא.

אז מה בכל זאת כדאי לרכוש? 

מומלץ לרכוש מספריים לא חדים לתינוק כדי לגזוז צפורניים מבלי לפצוע את התינוק
יש לרכוש מדחום נפרד לתינקו כי המדידה לתינוק בן יומו מתבצעת בפי הטבעת ולכן כדאי שיהיה לתינוק מד חום אישי. ראו עוד פרטים בהמשך

מוצרי הגיינה לאם:

אם מניקה זקוקה לפדים. הדבר חיוני ביותר למניעת כתמים על החולצה. במיוחד אם את אמא עובדת, את לא רוצה את הכתמים הללו באיזור החזה. הנזילות לא צפויות, אפילו אצל נשים שכבר פתחו שעות הנקה שגרתיות ויציבות. הפדים מופיעים גם באריזה אישית לנשיאה בתיק, וגרסה זו איננה יקרה יותר ולכן מומלצת ביותר.

מגבונים לחים

ללא שום ספק המצאת המאה! המגבונים מנקים הכל!!! וברגע שהכנסת אותם הביתה לא תוכלי להפרד מהם, גם לאחר שתינוקך כבר גדל ואיננו זקוק לחיתולים. אני מחזיקה חבילת מגבונים בכל חדר בבית ויכולה לנקות בעזרתם כתמים ולכלוך בכל מקום בבית. נפלא! 

המגבונים כמובן מסייעים בניקוי בעת החתלה, ניקוי פליטות, ועוד. אלא אם מסתבר שתינוקך רגיש לחומרים שבמגבונים ומפתח פריחה בעקבות שימוש בהם, אין מניעה משימוש בהם. מומלצים מגבונים ללא ריח שכן אלו מכילים פחות חומרים כימיים לא רצויים. בהמשך בעת העברת התינוק לאכילת מזון מוצק הפיתוי לנגב את פיו וידיו במגבונים גדול, אבל יש לזכור כי טעם המגבונים מר. לכן אם ניתן לרחוץ את ידיו במים ולא מדובר בניקויון באמצע נסיעה או במקום כמו קניון , עדיף להימנע מלהשתמש במגבונים הלא טעימים.

ביגוד

הפיתוי לרכוש בגדים חמודים לתינוק הרך הוא גדול, הבגדים גם לא מאוד יקרים, אבל אם נתפתה, נגלה מהר מאוד שהצאנו במצטבר הרבה מאוד כסף. יש לזכור כי תקבלו גם המון בגדים במתנה. כמובן שרצוי להשאיל בגדי תינוקות מחברות וקרובות משפחה. חשוב שיהיו לכם מספיק בגדים להחלפה, גם יותר מאחד ליום שכן התינוק פולט על בגדיו וגם לעיתים יש בריחה של יציאות מהחיתול. לדעתי הדרך הנכונה היא לרכוש חליפה אחת חדשה, בשביל הנשמה כמו שאומרים, ואת השאר לאסוף ולקבל. תהיו מופתעים איזה כמויות של בגדים ניתן לקבל.

יש לזכור כי תינוקות רכים צריכים להתלבש חם גם בקיץ. כך שבכל מקרה צריך מכנסונים ארוכים ושרוולים ארוכים לשלושת החודשים הראשונים. ההמלצות היא להלביש את התינוק בשכבה אחת יותר מההורים. לפיכך תינוק בן יומו בקיץ ילבש רק שכבת בגדים אחת, אבל הם יהיו עם שרוולים ומכנסונים ארוכים. אני מעדיפה אוברולים עם לחצניות מקדימה וכל האורך ובגדי גוף. אבל ישנם הורים שיעדיפו חולצות ומכנסונים. נסו ותווכחו מה מתאים לכם.

חיתולים 

למרות שהתינוק זה עתה נולד, הכי כדאי לרכוש כבר חיתולים במידה 2, אלא אם כן תינוקכם פג או קטן במיוחד. חיתול גדול ניתן להצמיד לגופו של התינוק והוא עדיף תמיד על חיתול שקטן מידי. רכשו רק חבילה אחת (או בקשו אותה מתנה מחברים) והתנסו במותגים שונים כדי שתוכלו לבחור את הנוח ביותר. ישנם כיום חיתולים מתכלים המומלצים כדי לשמור על הסביבה. אלו חיתולים מחומר מתכלה אבל אופן השימוש בהם זהה לחלוטין לחיתול חד פעמי רגיל. זהו פתרון מצויין למי שמודע לנושא הסביבתי ובכלל אין צורך עוד להשתמש בחיתולי בד ולכבס.

חיתולים עדיף לרכוש במבצעים כדי להוריד את המחיר לחבילה. ברגע שתדעו את מידת החיתול הנדרשת לתינוקכם תוכלו לרכוש כמויות גדולות יותר ולהוזיל את המחיר ליחידה. החסכון חשוב שכן אתם צפויים להוציא כסף רק על חיתולים באופן רציף במשך שלוש שנות חייו הראשונות של הילד. לכן חסכון של כמה שקלים על חבילת חיתולים מצבטר לסכום משמעותי בטווח הארוך. למציאת מבצעים אטרקטיביים במיוחד פנו לרשתות השיווק הזולות או אפילו לאלו המיועדות לקהל החרדי, שבונות את כל התמהיל שלהן על הוזלות המבוססות על הגדלת כמויות. 

משחה

מבחר המשחות רבות ואני ממליצה על אורה קרם. היא משחה חדשה שאיננה מכילה טלק ונותנת לעור התינוק לנשום והיא איננה יקרה. אם תינוקכם מפתח פריחה, נסו משחה אחרת. המשחות המבוססות על שמן הקלנדולה יקרות אבל הן מצויינות לעור רגיש ולטיפול בתפרחת חיתולים. אם תינוקכם סובל ממקרה אקוטי של תפרחת המנעו ממשחות ומגבונים ועברו לניקוי העכוז בשמנים. התיעצו עם רופא ילדים ורופא עור במקרה של אטופיק דרמטיטיס ותפרחת חמורה במיוחד עם שלפיוחיות שגם מכאיבה לתינוק וגורמת לבכי בהחתלה ובהטלת שתן. 

חיתולי טטרה

למרות שכבר לא צריך להשתמש בחיתולי בד (כולל כביסה והרתחה וכל הטרראם שאימהותינו נאלצו לבצע...) עדיין חיתולי בד הם אביזר נח ויעיל בטיפול בתינוק. החיתוים הללו נקראים גם חיתולי טטרה או חיתולי פלאנל (גרסה חורפית יותר) ונמכרים בחבילות בכל חנויות הפארם. תקני חבילה בכיף והשאילי עוד חיתולים ישנים מחברות וקרובות משפחה שכבר לא צריכות אותם. החיתולים הללו משמשים כשמיכה בקיץ, כיסוי נגד שמש לעגלה, ריפוד לאם בעת נשיאת התינוק לספיגת פליטות, ריפוד בעת החתלה במקום ציבורי, משחק ואביזר מפנק לתינוק ועוד.

מיטה 

קודם כל תשכירו עריסה לשלושת החודשים הראשונים. התינוק מעדיף את החלל הקטן יחסית. כמו כן הסיכוי שעריסה תיכנס לחדר שלכם (במידה ותרצו שהתינוק יישן בתחילה באותו חדר איתכם) גבוה יותר מהכנסת מיטת תינוק גדולה. השכרת עריסה אפשרית הן בחנויות למוצרי תינוקות בסכום זעיר או ביד שרה, כנגד פקדון שיוחזר בתום תקופות ההשכרה. כך תוכלו להתפנות לרכישת מיטת תינוק בלי להילחץ.

מיטת תינוק יכולה להיות עסק יקר, אבל זה לא חייב להות כך. חנויות למוצרי תינוקות מציעות מיטות (בצירוף עם שידות בדרך כלל) במבחר רחב של מחירים. גם חנויות ריהוט ילדים ובכלל (כולל איקאה) מציעות מיטות לתינוקות. לכן שווה לעשות סיבוב בדיקה. מצאו מיטה ושידה שמתאימות לכם גם בגודל (מדדו בחדר המיועד לתינוק - גם אם יישן בתחילה אתכם ואחר כך יעבור לחדר משלו, מדדו בשני החדרים בדיוק את גודל המיטה והשידה שייכנסו) ומתאימה גם במחיר. חשוב לבדוק ששיטת הפתיחה של החלק הקדמי (במידה והוא אכן נפתח) נוחה לתפעול. חשוב שתהיינה שתי רמות לפחות של הנחת המזרן. חשוב שיהיה אפשר להנמיך את מזרן התינוק ברגע שיידע לשבת זקוף או לעמוד, כדי שלא יקפוץ מעל הסורגים וייפול. אפשר גם לרכוש יד שניה - לכו לבדוק את המיטה ותפעלו פתיחה שלה ובדיקת נוחות הורדת המזרן לפני שאתם משלמים.

שידה

השידה חשובה בעיקר בשל נוחות ובטיחות בהחתלה. השידה היא בטיחותית כי משטח ההחתלה תחום ורחב במיוחד. תינוקות מתגלגלים בעת ההחתלה ולכן זה חשוב שיהיה משטח רחב ונח (כמובן שאסור להשאירם לבד על שידת ההחתלה,פן יפלו). המגירות לאחסון החיתולים והבגדים רק הופכות את כל התהליך ליותר נח כי הכל מצוי במקום אחד. אם אין בדעתכם לרכוש שידת החתלה, וודאו כי תוכלו לחתל את התינוק על רהיט (שולחן) עם משטח רחב וכי חיתולים ובגדים לתינוק יהיו מצויים בקרבת מקום.

מצעים ושמיכות

שמיכות בכל העוביים והגדלים הן נכס לטיפול בתינוק. רכשו או קבלו מחברות וקרובי משפחה כמה שיותר שמיכות. הן  משמשות בעגלה, להנחת התינוק בפארק, לביקור אצל חברים וכמובן במיטה ובלול. שימו לב שהתינוק לא מסתבך בשמיכה דקה מידי בזמן שהוא ישן. תינוקות נעים רבות בשנתם ולכן יש לבדוק שלא הסתבכו בשמיכה. תינוקות רכים זקוקים לשמיכה מרופדת גם בקיץ שכן הם לא יודעים עדיין לשמור בצורה טובה על חום גופם. אם זאת, שימו לב שתינוקכם אינו מכוסה יותר מידי ואיננו מזיע.

עדיף לרכוש סדינים בגודל של מיטת תינוק או לול, אלו ישמשו אתכם הכי הרבה. בעריסה הקטנה פשוט תקפלו אותם. סדיני מיטת התינוק באורך 140 ס"מ ישמשו גם בהמשך למזרון בגן הילדים. רכשו לפחות ערכת מצעים אחת מותאמת ומתוקה לתינוק, שמיכה וסדין תואמים -בשביל הנשמה. את השאר תוכלו לאסוף מחברים או קרובים שתינוקותיכם כבר גדלו.

תינוקות לא באמת זקוקים לכרית, ואם היא גבוהה מידי היא מזיקה להם. הקפידו על כרית קטנה ושטוחה (אם בכלל). כרית תשמש אם זאת להרמת הראש של תינוק מצונן - עשו זאת על ידי הנחת כרית מתחת למזרן התינוק, יש לנהוג כך רק בהמלצת רופא הילדים.

מד חום לתינוק

מד חום יקר לאוזן לדעתי לא שווה את ההוצאה. המדידה הכי מדוייקת היא עם מדחום כספית בפי הטבעת למשך שתי דקות. מדחום דיגטאלי מצפצף הוא נח יותר וזול והמדידה מספיק מדוייקת.

מד חום לאמבטיה

יש לרחוץ את התינוק במים בטמפרטורת הגוף. אסור כמובן שיהיו חמים מידי, המים צריכים להיות נעימים וחמימים. אמהות מרגישות במרפק אם המים בטמפרטרה הנכונה, אבל נאמר לי שאבות ישאבו בטחון רב ממד חום לאמבט. זה מדחום מיוחד שעמיד במים למדידת טמפרטורת המים וניתן לרכישה בכל חנויות הפארם ומוצרי התינוקות. הקפידו לרחוץ את תינוקכם בטמפרטורה של 36 מעלות.

אני מקוה כי בסיכום של כמה עקרונות חשובים לכל מוצר החיוני לטיפול בתינוק עזרתי לכם בצעדים הראשונים לטיפול בתינוקכם. כמובן שאסור לשכוח להנות מן הרך הנולד, לחבקן ולהנעיק לו אהבה, גם אם חסרות לכם שעות שינה.

חייכם השתנו, אבל לטובה. ילדים זה באמת שמחה ואושר גדול, אבל גם הרבה עבודה. ובכל זאת זה כדאי, ובגדול! בהצלחה.

2 comments:

  1. יש המון חדרי ילדים שיוכלו להתאים לכל שלב של הגיל הרך והמתקדם, צריך לעצב בחוכמה ואלגנטיות

    ReplyDelete
  2. תודה על הפוסט נחמד מאוד שלך זה מאוד פוסט אינפורמטיבי אנחנו אוהבים את זה ואנחנו גם אותו דבר בעסק הזה ומזמינים אתכם לבקר website.Thanks שוב לפוסט נחמד. bit.ly/1kG4Akx

    ReplyDelete