Who is the Content Guru?

Who am I? Why is this blog here?

I am the content guru! In 2003 I found myself in one of those crossroads of life. The result is that I decided to change my profession (I was no longer interested in designing seamless underwear...) and so I started writing about everything ever since.

I have been writing web content and growing my new career along with the field of web marketing. What used to be an esoteric side kick is now a full blown market, that calls for high quality content among the many mediocre writings and digital scribbles of the masses. After 10 years of writing for others and two years of writing for the benefit of my CPU alone (the digital equivalent of a drawer), I have decided to share my experience and to start posting for myself.

Content about anything and everything is what you will find here - all written be moi! No automatic generators! So feel free to read and enjoy. and if you would like me to write up some web content for you, feel free to ask...

Pages

Tuesday, July 16, 2013

הקמת אתרים - עקרונות וקוים לפעולה

בעלי עסקים נתקלים פעמים רבות במגוון פעולות רחב שהם נדרשים להן כאשר הם מחליטים להתחיל בהקמת  אתרים ברשת לתמיכה בפעילותם העסקית. הייתם משערים כי כיום אין עסק שאין לו אתר, אבל זה איננו המצב. כ 400 עסקים בישראל עדיין פועלים ללא אתר. גם אלו שהקימו אתרים, אינם ממצים את הפוטנציאל השיווקי הטמון באתר האינרנט של העסק. נשאלת השאלה מדוע.

ובכן, עסקים רבים הקימו אתרים סטטיים. הכוונה היא שברגע שהקמת האתר הסתיימה, הוא לא עובר כל שינוי. בעל העסק השקיע כספים רבים בהקמת אתרים לעסק ומאמץ חד פעמי למלא אותם בתוכן, ואחר כך זנח אותם לאנחות. אתרים כאלו אינם משרתים את העסק ואינם מהווים חלק פעיל בתוכנית השיווק העסקית.

המסקנה המתבקשת היא שהקמת אתרים איננה צעד מספיק, צריך להקים את האתר כחלק ממערך שיווקי ולעשות בו שימוש שיווקי להגדלת החשיפה של העסק ללקוחות פוטנציאליים. השיווק באינטרנט נעשה בטכניקות ששונות משיווק מסורתי ויש ללמוד את הנושא. המאמץ עם זאת כדאי, מי שמקים אתר אינטרנט וגם מקדם ומשווק אותו יכול להגיע לחשיפה גדולה במיוחד בעלויות זולות יחסית לפרסום רגיל. שיווק ברשת מאפשר חשיפה לקהל לקוחות מוגדל אך מדוייק וממוקד, שמחפש ברשת פתרון לבעיה שדוקא העסק שלך יכול לספק לו. זהו קהל לקוחות איכותי עם פוטנציאל רכישה גבוה.

ובכן, ישאל בעל העסק הממוצע, כיצד ניתן לגשת לנושא של הקמת אתרים לעסק? איך אפשר לודא שאכן האתר יעשה את המצופה ממנו ויביא עוד לקוחות לעסק? התשובה נמצאת בשני מישורים: האחד, לימוד עצמי של הנושא והשני, שכירת אנשי מקצוע שיקימו עבורך את האתר וינהלו קמפיין שיווק מקצועי באינטרנט. להלן 5 נקודות למחשבה כאשר אתם ניגשים לבחירת ספק להקמת אתרים וקידומם:

העקרון החשוב ביותר הוא שהאתר יוקם על תשתית דינאמית ומתעדכנת. 
הקידום באינטרנט נעשה בעיקר במנועי החיפוש ולכן חשוב להבין את הדרישות שלהם. מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט נוטים לשנות את הקריטריונים ולשכללם כל הזמן. מבנה האתר והתכנות שלו חייבים להיות עדכניים ומותאמים לדרישות המשתנות הללו. הקימו את האתר שלכם על תשתית שמתעדכנת בכל הקשור למנועי החיפוש.

עקרון השני הוא נוחות בעדכון תכנים.
 אתר לעסק חייב כל הזמן להתעדכן עם תכנים חדשים. למשל מבצעים לחגים, הנחות, שירותים ומוצרים חדשים ועוד. אתרים שבתוכם גם חנות ודאי צריכים כל הזמן להתחדש בתוכן לפי מלאי המוצרים המוצעים למכירה. תוכן הוא המנוע של הרשת ולכן חשוב לעדכן את האתרים כדי לסייע לקידומם ברשת. יש לודא בעת הקמת האתרים של העסק כי הם נמצאים על תשתית של מערכת ניהול תוכן CMS שקלה להפעלה ומאפשרת שינויים במהירות כך שעדכון התכנים לא יהפוך למעמסה על צוות העובדים. אם תוכלו למצוא ספק שלא עוסק רק בהקמת אתרים אלא מציע חבילות ניהול ועדכון האתר במחיר סביר, זה כדאי מאוד. תשתית עדכון תכנים מוצלחת היא המפתח לקידום אתרים אפקטיבי שיאפשר את הצלחת הפעילות השיווקית שלכם ברשת.

הגדירו מטרות לאתר העסקי. 
לפי מטרות אלו יהיה ברור אילו פעולות צריך שיהיה אפשרי לבצע באתר ולפי הגדרות אלו תוכלו להבין איזו תשתית אתם צריכים בעת הקמת אתרים לעסק. האם האתרים של העסק שלכם הם אתרים מסחריים שיכילו חנות וצריכים לאפשר מכירת מוצרים ותשלום באתר או שמטרת האתר היא בעיקר לגייס לקוחות חדשים שייצרו קשר באמצעות טופס באתר? הקמת אתרים בעלי אופי שונה היא שונה ולכן יש להגדיר בדיוק את הפעולה הרצוייה שהאתר צריך לאפשר. הגדירו את משפך ההמרה של האתר והקימו את האתר בהתאמה אליו.

השלב הבא הוא מציאת ספק מקצועי שיקים את האתר במחיר שמתאים לתקציב שלכם.
 המחירים היום בשוק הקמת אתרים הם מגוונים ביותר ויכולים לנוע מכמה מאות שקלים (ויש יוזמות שהן בחינם – או רק בעלות אחסון האתר) ועד עשרות אלפי שקלים. אל תלכו על הזול ביותר, הצעות זולות מאוד בשוק הקמת אתרים סופן לעלות לעסק שלכם ביוקר. התשתיות הזולות הן בסיסיות ביותר ומוגבלות בפעולות שניתן לבצע באתר. בדקו כי התשתית שעליה יוקם האתר מתאימה לצרכים שלכם ורק אז בדקו את העלות.

אל תחסכו בעיצוב האתר בעת הקמתו.
 זכרו שהעיצוב הוא המפתח לרושם ראשוני שנוצר אצל הגולש הבא לבקר באתר של העסק. מאידך, אסור שהעיצוב יהיה מורכב וישתלט על האתר ויסבך אותו. אל תגזימו. עיצוב מושקע ומקצועי מחד שמנחה את הגולש לבצע את הפעולה שלשמה הוקם האתר (רכישת מוצר, הזמנת שירות, מילוי טופס עם פרטים ועוד...) הוא עיצוב מנצח. העיצוב הוא חלק אינטגראלי מהקמת האתר ובעצם הוא השלב הראשון בביצוע לפני התכנות והתוכן. זכרו למצוא ספק שיידע לספק לכם את כל שלושת השירותים: עיצוב אתרים, תכנות והקמת אתרים, ניהול תוכן האתר וקידומו.

No comments:

Post a Comment