Who is the Content Guru?

Who am I? Why is this blog here?

I am the content guru! In 2003 I found myself in one of those crossroads of life. The result is that I decided to change my profession (I was no longer interested in designing seamless underwear...) and so I started writing about everything ever since.

I have been writing web content and growing my new career along with the field of web marketing. What used to be an esoteric side kick is now a full blown market, that calls for high quality content among the many mediocre writings and digital scribbles of the masses. After 10 years of writing for others and two years of writing for the benefit of my CPU alone (the digital equivalent of a drawer), I have decided to share my experience and to start posting for myself.

Content about anything and everything is what you will find here - all written be moi! No automatic generators! So feel free to read and enjoy. and if you would like me to write up some web content for you, feel free to ask...

Pages

Tuesday, July 16, 2013

אמהות והכנה ללידה - הרשימה, כן או לא?

מפגש ראשוני עם "הרשימה"

חברתי הטובה גרה בארצות הברית כבר כמה שנים. כשהיתה בהריון עם בתה הראשונה, עוד גרה בארץ. את ההריון השני, עשתה בארה"ב.

במהלך הריונה השני, היתה מתקשרת להתלונן שהיא לבד, שאין אף אחד ברחוב המתעניין בבטנה ההולכת ומתעגלת וכי לאף אחד אין דיעה לגבי הדרך הטובה ביותר להימנע מכאבי גב/ נפיחות ברגליים/ או טיפים לתזונה לאישה ההרה. בישראל, כך היא אומרת, זה אחרת. כל עם ישראל איתך בהריון והבטן שלך היא רכוש הציבור כמעט. בניכר, היתה התערבות זו חסרה לחברתי. במיוחד  לקראת הסוף נוטה הרחוב הישראלי להשתתף בהריון, לחלוק סיפורים מחדר הלידה ולהביע דיעה על כל נושא הקשור בהריון המתקדם והכנה ללידה המתקרבת.

בחודשיים האחרונים של ההריון, עוסק הזוג הצעיר בשני דברים עיקריים - דיונים על שם לתינוק/תינוקת והכנה לקראת הבאת התינוק הביתה. זוג הורים בהתהוות מקבל מחברה טובה/ קולגה לעבודה/ או מכרה של השכנה את "הרשימה". מפגש עם רשימת הדברים שנחוצים ללידה ולתינוק יכול להיות מבהיל. "הרשימה" מכילה פריטים רבים ולהורים בהתהוות עוד אין הנסיון לסנן אותה ולבדוק מה מתוכה מתאים להם.

יש להבין כי "הרשימה" רחבה ומקיפה ובאמת מכילה דברים רבים שיכולים מאוד לסייע לזוג הורים חדש. עם זאת, אין רכישת כל המרכיבים חובה ולכל אחד דרך אחרת להסדיר דברים. כמו כן, יש להתאים את רשימת הקניות לתקציב האפשרי.


לפיכך לקחתי על עצמי, כאמא שכבר עברה את החוויה, למיין את הפרטים של "הרשימה" שקיבלתי ולציין את אלו שלדעתי הם החיוניים ביותר. אני מקוה שתקציר זה יסייע לכם, הורים בקרוב, למצוא את דרכיכם במבול המידע בכל הקשור למוכנות ללידה ולתינוק שבדרך.

והכי חשוב, שיהיה בראי (או שתהיה בריאה) ולידה קלה.


בהצלחה...

השלב הראשון: מאיפה ניתן לקחת או לקבל דברים?

כדי לחסוך בהוצאות ובאחסון חפצים מיותרים, יש לבדוק בכל סעיף של הרשימה באם ניתן לקבל או להשאיל את הפריט  ולאו דוקא לרכוש חדש. כל זוג הורים יחליט האם הוא מרגיש חובה לרכוש פריט מסויים חדש או שיד שניה או השאלה מספיקים בהחלט. בכתבה זו, אתן התייחסות לאפשרויות כאלה עבור כל פריט ברשימת הדברים החיוניים ללידה ולתינוק.

השלב השני: בית החולים והכנה ללידה

גרביים
טופס מעקב הריון
שפתון לחות ושתיה ממותקת
חומר קריאה
כסף קטן
חפצים אישיים חיוניים
תחתוני רשת ופדים עבים
תיק לבית החולים
טיפ חיוני לכל יולדת: הביאי איתך גרביים וסוודר! בחדר הלידה פשוט קר. אם כפות רגלייך בגרביים, כבר יוקל לך.סוודר יכול רק לשפר עוד את המצב.
עצתי, בחודש התשיעי שאי איתך גרביים בתיק. גם אם קיץ (במיוחד אם קיץ, אז צוות בית החולים מפעיל מזגנים במלא הכח) בחדר מיון יולדות ובחדר הלידה יהיה לך הרבה יותר נעים אם יהיו לך גרביים על הרגליים. זוג גרביים הוא דבר קטן שניתן לקחת איתך לכל מקום.

הצוות הרפואי ישמח מאוד אם יהיה לך טופס מעקב הריון המכיל את כל ההסטוריה של ההריון, סוג הדם של היולדת ומידע רפואי שיקל על הצוות.

נח מאוד אם יש לך שפתון לחות לשפתיים ובקבוק שתיה (מומלץ מיץ ממותק כמקור לאנרגיה ליולדת).

הביאי חומר קריאה לך ולבן זוגך, ההמתנה, במיוחד בלידה הראשונה, יכולה לקחת כמה שעות.

בחודש התשיעי אספי כסף קטן. מטבעות קטנים למכונות השתיה, מזון וסגריות יכולות מאוד להקל את השהייה בבית החולים.

קרוקס למקלחת, כלי רחצה ופיז'מה או חלוק בית יהפכו את השהיה בבית החולים לאחר הלידה לנעימה יותר. הגבילי את כמות החפצים האישיים שאת מביאה איתך לתקופת האשפוז. לא צריך להביא את כל הבית, לסחוב יותר מידי דברים רק יקשה עלייך ועל בן זוגך. זכרי, תמיד אפשר לקפוץ להביא משהו מהבית אם את חשה שזה חסר.

תחתוני רשת ופדים עבים הם חיונים. לאחר הלידה ישנו דימום רב שיש לספוג ותחתוני הרשת קלים לרחיצה ושימוש חוזר (בשילוב עם פדים עבים לספיגה).

למי שמעוניינת, יש ג'ל מיוחד להקלה בעת הלידה ולמניעת מקרים רבים של צורך בחיתוך הנרתיק בעת הלידה. הג'ל יקר ולכן זה לא יתאים לכל אחת. אם את רוצה לעשות שימוש בחומר שכזה, רכשי אותו מראש והביאי אותו לחדר הלידה. אל תשכחי להסב את תשומת ליבה של המיילדת לג'ל - כדי שתעשה בו שימוש כשיידרש.

ניתן להכין מראש בחודש התשיעי את הדברים הללו בתיק ולהעמידו ליד הדלת (או לשם אותו ברכב). כך פשוט תוכלו לשלוף את התיק המיועד לבית החולים כאשר יתחילו הצירים ולהגיע מוכנים למרות הלחץ והתתרגשות.


השלב השליש: שחרור מבית החולים

האחיות בבית החולים בודקות באם יש את הציוד הנדרש לפני שהן משחררות את התינוק, לכן כדאי לדעת מה צריך להביא ולהכין מראש. הרשימה בשלב זה איננה ארוכה ויש הגיון מאחורי הדברים. בן הזוג יוכל להקפיץ את החפצים המעטים הנדרשים לבית החולי ם ביום השחרור.
בגדים לתינוק
סל קל לרכב
שמיכה
יש צורך להלביש את התינוק בבגדים שאתם רכשתם עבורו. בעת האשפוז התינוק מקבל ביגוד מבית החולים אבל בעת השחרור יש להלבישו בבגדים השייכים לכם. תינוקות לבושים תמיד בשתי שכבות ובכובע (כן, גם בקיץ)  כך שעליכם להכין כובע, רגלית (מכנסון  המכסה את הרגליים) וחזיה עליונה (חולצת מעטפת) וכן חליפה עליונה או אוברול. בקיץ תבחרו בבד כותנה לכל הפריטים הללו בחורף כדאי שהחליפה העליונה תהיה עבה יותר. הכובע חשוב שכן תינווקת (ואנשים בכלל) מאבדים חום מהראש ולכן יש לכסותו. לשם כך גם את הרגליים מכסים. הנושא חשוב במיוחד בימי החיים הראשונים ומונע התקררות.

בגדים תוכלו ודאי לקבל מקרובי משפחה עם ילדים גדולים יותר או לרכוש בחנויות ויצו ויד שניה. תוכלו גם לבדוק באתרים למסירה והחלפה.
תמיד כדאי לדעתי עם זאת לרכוש לפחות חליפה אחת חדשה בשביל ההרגשה הטובה, ולייעד אותה ללבישה בעת השחרור מבית החולים. (ישנן חנויות שבהן אין בגדי התינוק יקרים, או בשוק). בכל מקרה לכבס את הבגדים שרכשתם או קיבלתם מראש ולהכינם נקיים בבית לקראת בואו של התינוק או התינוקת.

רב התינוקות מגיעים הביתה ברכב, לפיכך דורשות האחיות לראות כי הבאתם סל קל בטיחותי לרכב שבו  תוכלו להסיע את התינוק לביתו. הסל קל גם נח לנשיאת התינוק מבית החולים עד לרכב. ברב הפעמים הסל קל גם מתאים לעגלה, לכן הוא נדרש גם אם בכוונתכם ללכת הביתה ברגל. גם אם המרחק מבית החולים לביתכם קצר, יש לשקול נסיעה ברכב, לנוחיותה של היולדת. אם לא קל לך עדיין ללכת, עמדי על כך שתוכלי לסוע הביתה עם תינוקך.

סל קל תוכלו לרכוש במחירים אטרקטיביים באתרי יד שניה. ישנן גם חנויות למוצרי תינוקות המציעות סל קל בטיחותי במחירים אטרקטיביים.
בדקי האם קרובת משפחה או קולגה יכולה להשאיל לך סל קל לכמה חודשים. התינוק יגדל ובמהירה יעבור למושב המיועד לתינוק גדול יותר, לכן אל בטוח שכדאי לרכוש סל קל. עם זאת שימי לב שהסל קל איננו בן יותר משש (6) שנים, שכן אחרי תקופה זו הוא איננו נחשב עוד  תקני.

כדי למנוע התקררות התינוק בעת יציאתו הרשונה מבית סגור לאויר הצח, חשובה מאוד שמיכה. בקיץ תהיה זו שמיכת כותנה קלה ובחורף פליז מחמם יותר. בכל מקרה רצוי לרכוש שמיכת תינוקות בגודל מתאים כדי שיהיה נח לכסות את התינוק בעת שהותו ברכב או בעגלה. 

השלב הרביעי: חפצים לבית - הבאת התינוק הביתה

כל זוג הורים בהתהוות יחליט אילו חפצים לרכוש, אלו לקנות, אלו להכין מראש ואלו לרכוש רק בהמשך. השתדלתי למנות כאן רק את החיוניים ביותר. אולי הרשימה נראית כאן ארוכה, אך היא מכילה רק את הדברים היסודיים שלדעתי הם החשובים ביותר. חנויות למוצרי תינוקות מפיצות רשימה פרטנית הרבה יותר, מתוכה כאמור הוצאתי את החפצים החיוניים ביותר לקראת הבאת התינוק הביתה.

עגלה
אמבטיה ומעמד
בקבוקים ומכשיר חיטוי
תרכובת מזון לתינוקות
מוצץ
מוצרי הגיינה
מגבונים לחים
ביגוד
חיתולים ומשחה
חיתולי טטרה
מיטה ושידה
מצעים ושמיכות
מד חום לתינוק
מד חום לאמבטיה
היות שמדובר כאן ברשימה מפורטת יותר, ולא את כולה יש לרכוש מראש, אפריד את המלצותי בנושא זה. אני מזמינה אתכם לעיין בכתבה החזרה הביתה.

מקוה שמצאתם חומר זה לעזר ועניין.

מזל טוב, עפרה

No comments:

Post a Comment