Who is the Content Guru?

Who am I? Why is this blog here?

I am the content guru! In 2003 I found myself in one of those crossroads of life. The result is that I decided to change my profession (I was no longer interested in designing seamless underwear...) and so I started writing about everything ever since.

I have been writing web content and growing my new career along with the field of web marketing. What used to be an esoteric side kick is now a full blown market, that calls for high quality content among the many mediocre writings and digital scribbles of the masses. After 10 years of writing for others and two years of writing for the benefit of my CPU alone (the digital equivalent of a drawer), I have decided to share my experience and to start posting for myself.

Content about anything and everything is what you will find here - all written be moi! No automatic generators! So feel free to read and enjoy. and if you would like me to write up some web content for you, feel free to ask...

Pages

Sunday, November 30, 2014

תפקידי השיווק - או בקיצור "מה ייצא לי מזה?"

לא כל יום נותנים לגורו של תוכן הזדמנות לכתוב בלוג שהוא גם כל כך קולע למטרותיו העסקיות...ובכל זאת, השבוע שאלו אותי בדיוק את השאלה הזו. למה בכלל לעשות שיווק? או "מה ייצא לי  מזה?"
אז אני עונה , ועוד בעברית (זה גם לא קורה כאן הרבה...)

מדוע צריכה חברה פעילה עם מכירות טובות קמפיין שיווקי.
התשובה היא שאם קמפיין כזה ממלא את תפקידיו הייחודיים, הוא רק יעצים עוד את עסקי החברה ויביא להגדלתם.
איך שיווק עושה את זה?
לקמפיין שיווקי ארבעה תפקידים: חשיפה, הזנת לידים, שימור לקוחות והאזנה לשוק.

1 - חשיפה, או ליתר דיוק, הגדלת החשיפה של העסק לשוק שבו הוא פועל - השאלה שצריך לשאול היא, האם הפעילות והקשרים שיש בחברה היום יאפשרו לאנשי המכירות להכיר כל חודש 10 אנשים חדשים?  בעולם ה B2B, קמפיין שיווקי יכול להביא לחברה 10 לידים איכותיים בחודש. על ידי ניהול אתר, קידומו ברשת, ניהול פרסומים שונים בין אם בחינם או בתשלום, וכתיבת תוכן ברשתות חברתיות, מאוד סביר לדרוש מקמפיין שיווקי מסודר עם תוכן איכותי להיות מסוגל לגרום לכך שיהיו באתר החברה 1000 מבקרים ייחודיים חדשים בחודש ושמתוכם 10 אנשים ישאירו פרטים להתקשרות.
את הפעילות אונליין שציינתי כדאי ללוות גם בפעילות אופליין ואף ליצור סינרגיה בינהן. תערוכות, פרסום בדפוס, כנסים והדגמות.

2 - הזנת לידים או באנגלית LEAD NURTURING - משהגיעו האנשים החדשים והכירו את העסק, צריך לחשוף אותם לתכנים שיזינו אותם ויקרבו אותם לכדי רכישה וביצוע עסקה.גם כאן לתוכן שיווקי מתוכנן ומשולב עם אסטרטגיית מכירה מובנית יש תפקיד חשוב ב"בישול" הלקוח ויצירת מוכנות אצלו לביצוע עסקה. אחרי שהחשיפה הראשונית הביא ל"מודעות" AWARENESS אצל הלקוח הפונטציאלי לקיום העסק עלינו להביא ל"התקשרות" עימו באמצעות הזנתו במידע רלוונטי עבורו "INTERACTION" וזאת כדי לתת לו כלים ל"החלטה" DECISION כדי שיבצע פעולת רכישה ACTION. (לפי מודל עסקי AIDA).

3 - שמירת לקוחות קיימים וחזרת לקוחות - גם מי שמכיר את החברה ואף קנה ממנה צריך להיות מעודכן בשינויים וחידושים כדי שידע מתי יש עוד הזדמנות לעשות עסקים עם החברה.
על החברה לדאוג לכך שגם לקוחותיה הטובים ביותר זוכרים אותה ואת מוצריה ומעודכנים בנעשה בה. כאן יש לרשימת תפוצה ולניוזלטר תפקיד חשוב באספקה של מידע רלוונטי ואיכותי ללקוחות. לעסק עלות גבוהה מאוד להביא את הלקוחות ולכן מאוד כדאי  שהם יחזרו. עלות של לקוח חוזר או שימור הלקוח נמוכה בהשוואה להבאתו לראשונה.

4 - האזנה לשוק - בעידן האינטרנט ורשתות חברתיות אין כמעט דבר שלא ניתן למדוד ושיח שלא ניתן להאזין לו. חבל לא להשתמש בכלים אלו ולהקשיב למה שיש לשוק לספר. האזנה ממוקדת לשיח המקועי ברשת בשילוב עם מידע שיביאו אנשי מכירות מתערוכות ופגישות ותרגום נכון של המידע יכול להביא לכך שהחברה תדע מראש לצפות מה השוק רוצה ולספק את הפתרון המתאים.

ועכשיו לקטע של המטרות העסקיות.
ע"י ריכוז כל הפעילות הזו ע"י גורם אחד (פעילות אונליין באתר ורשתות חברתיות, תערוכות, הרצאות, ברושורים, חומר שיווקי כתוב, פרסומים, מיתוג ועוד) . ניתן ליצור מצב של סינרגיה - בו השלם גדול על סכום חלקיו ולנצל בצורה מיטבית את האלמנט השיווקי בחברה. לטעמי כדי להשיג אימפקט רציני, אין להסתפק בעשייה חלקית אלא צריך ראיה היקפית ומאוחדת של נושא השיווק.
השיווק המודרני מתרכז מאוד סביב תוכן שיווקי איכותי. ללקוחות נמאס לקרוא "זבל" ברשת והם מחפשים מידע רלוונטי ואיכותי להם. אנשי שיווק שיידעו לספק תוכן שכזה יצליחו ובגדול. תפקידו של גורו תוכן הוא בדיוק זה - כתיבת תוכן שיווקי איכותי והפקה שלו על פני כל סוגי המדיה הקיימים ולשלבו בתוך מאמצי שיווק היקפיים - ליצירת מערך שיווק יעיל ומגוון.


No comments:

Post a Comment