Who is the Content Guru?

Who am I? Why is this blog here?

I am the content guru! In 2003 I found myself in one of those crossroads of life. The result is that I decided to change my profession (I was no longer interested in designing seamless underwear...) and so I started writing about everything ever since.

I have been writing web content and growing my new career along with the field of web marketing. What used to be an esoteric side kick is now a full blown market, that calls for high quality content among the many mediocre writings and digital scribbles of the masses. After 10 years of writing for others and two years of writing for the benefit of my CPU alone (the digital equivalent of a drawer), I have decided to share my experience and to start posting for myself.

Content about anything and everything is what you will find here - all written be moi! No automatic generators! So feel free to read and enjoy. and if you would like me to write up some web content for you, feel free to ask...

Pages

Tuesday, July 16, 2013

טיפים להצלחת קידום ברשתות חברתיות בתקציב מוגבל

האם באמת ניתן לשווק ברשת חברתית בחינם?

אחת ההשארות המעצבנות והכי לא נכונות לגבי שיווק ברשתות חברתיות היא שזה בחינם. נכון שלא צריך לשלם כדי לפתוח חשבון ברשת חברתית ולהחזיק דף בפייסבוק ואחיותיה (לינקדאין, טוויטר ויו טיוב למשל) וגם לא עולה כסף לעדכן את הדפים הללו ולצייץ כאוות נפשך. אבל קמפיין רציני עם אסטרטגיה לעולם לא יהיה בחינם.

קודם כל יש כאן עלות אמיתית של זמן. מי שמתכוון להריץ קמפיין אפקטיבי, אפילו רק באמצעים שאינם בתשלום, צריך להשקיע כאן זמן רב. קודם כל צריך לפתח אסטרטגיה ומטרות, אחר כך צריך לכתוב תוכן איכותי לרשת בהתאם, לעדכן בלוגים (בלוג זה יעיל ככלי שיווקי רק אם הוא מתעדכן בתדירות גבוהה יחסית), להעלות סרטונים (שגם יש זמן ועלות להפקתם) ציוצים, כן זה קצר אבל צריך הרבה מזה, וכמובן הזמן שמשקיעים בתגובות לכל התוכן שהעלנו ברשת, קריאת תגובות ותגובת נגד או תגובות בכל מיני מקומות אחרים, כמו פורומים מקצועיים ובלוגים של מומחים, כחלק מאסטרטגיית השיווק. ולבסוף יש גם להשקיע זמן במדידת התוצאות ושינוי האסטרטגיות בהתאם להן.

סביר להניח כי בחברה שלכם יש אדם אחד שמקדיש את כל מרצו לנושא שיווק ברשתות חברתיות, ובעסקים קטנים מאוד קשה באמת לנהל קמפיין אפקטיבי. למי שאין תקציב כדי לשלם לאדם שיעבוד כל היום על שיווק ברשתות חברתיות צריך להיות יצירתי כדי להצליח בכל זאת ליצור באאז באמצעות הכלי השיווקי המדהים הזה. להלן כמה רעיונות למי שמשווקים בתעשייה באמצעות רשתות חברתיות אך עובדים עם תקציב וכח אדם מוגבלים:

1.    קודם כל פתחו אסטרטגיה מדוייקת וברורה. הגדירו היטב ובפשטות את המטרות


תעשו שיעורי בית. כך תוכלו להקדיש את התקציב המוגבל שלכם בדיוק בצורה יעילה ברשת.

להלן כמה שאלות שיעזרו לכם להתמקד:

•    מדוע החברה שלכם ברשת החברתית, מה תרצו להשיג מכך?

•    מה האישיות המתאימה כדי ליצור נוכחות אפקיטיבית ברשת חברתית עבור החברה?

•    מי קהל היעד ובאיזה פלטפורמות של הרשתות החברתיות הוא משתמש?

ברגע שתוכלו לענות על שאלות אלו, תוכלו גם לבחור את הכלים המתאימים לכם ביותר ברשת החברתית. גם התוכן שלכם יותאם למטרות שאותם אתם רוצים להשיג. לדוגמא: אם המטרה היא לחזק קשר עם הלקוחות, אז אולי תרצו לארח דיון ברשת ללקוחות שלכם ותפתחו קבוצה לשירות, המציעה תמיכה אונליין בשעות מסויימות לחברי הקבוצה, מבצעים, ומעדכנת תוכן הכולל עיצות הקשורות במוצרכם והשימוש בו. סרטוני וידאו עם לקוחות מרוצים המספרים כיצד הם עושים שימוש במוצר שלכם יכולים להשלים את התמונה.

2.    בקשו עזרה מאחרים


ייתכן ובחברה יש עובדים שמבינים ברשתות חברתיות (במיוחד הצעירים שבהם) ויכולים לעזור לכם להתחיל את הקמפיין וייתכן שגם ירצו לתרום מזמנם לכך. הסבירו להם את המטרות שהוגדרו ואפשרו להם לתרום בכתיבת תוכן מתאים בדפים שלהם כולל בלוגים, טויטר ותגובות לתוכן שבו החברה מוזכרת. תרומה קטנה של כל אחד מצוות של עובדים תיצור תרומה משמעותית לחברה ולא תעמיס על אדם אחד באופן מוגזם. הרבה צעדים קטנים יובילו אל המטרה.

תוכלו אולי לפנות בנושא זה לשותפים עסקיים של החברה או ללקוחות, כך שיתרמו  מאמרי אורח לבלוג של החברה. דרך אחרת היא להשתמש בכותב תוכן עצמאי המבין את התחום בו עוסקת חברתכם שיכתוב תוכן איכותי במקומכם ויגיב בבלוגים ושיחות ברשתות החברתיות במקומכם. כדי לא לאבד שליטה על הצוות של אנשים שונים שעושים למען השיווק של החברה ברשת, נהלו את המשימות בקפידה. הקפידו לחלק משימות ברורות ובלוח זמנים מובהק, שכל אחד יידע מה עליו לעשות, איזה תוכן איכותי לכתוב ומתי ואיפה לפרסמו - ושלא יהיה חוסר תיאום בביצוע משימות על ידי אנשים שונים.

3.    שאלו המון שאלות


הדרך להתחיל דיון ברשת חברתית זה באמצעות שאלה. לכן כל תוכן שאתם מעלים ברשת יכול להכיל שאלה שעליה צריכים החברים ברשת לענות. ככה אתם קוראים לחברים לפעול בתוך התוכן שלכם. זוהי הנעה לפעולה – שיטת שיווק אפקטיבית ביותר. גם בסרטון וידאו או  מאמר בבלוג כדאי לסיים בשאלה לצופים ולחכות לתגובות שיבואו...בקשו מלקוחותיכם עיצות וטיפים לאופן פעולה הכי רצוי בתחום מסויים. בקשו מלקוחות לגלות לכם כיצד הם פותרים בעיות באמצאות המוצר שלכם. אולי כדאי אפילו לפתוח מדור של "שאלת השבוע". עדכנו את הלקוחות בתוצאות שקיבלתם ואת הדיעות השונות והתשובות לשאלה ששאלתם.

אם תצליחו להניע דיון ברשת חברתית, הקהל שלכם בעצם יצור עבורכם את רב התוכן של הדיון. זה מכניס אותך למקום של מודרטור,מנהל הדיון, ותוכל ממקום זה להעלות עוד נקודות למחשבה ולהמשיך להזין את הדיון כל פעם מחדש, מבלי להשקיע זמן רב בתוכן וזאת תוך כדי יצירת התעניינות ונאמנות הולכת וגוברת אצל המשתתפים בדיון. גם זול וגם אפקטיבי – ויוצר אצל המשתתפים תחושת הזדהות ושייכות – חלומו של כל משווק.

4.    ערוך מעקב אחר כל התוכן שהפצת והמשך בהפצה בעזרת כלים חינאמיים מהאינטרנט


יש כמה פלטפורמות הן להפצת תכנים והן למעקב אחריהם שמצויות ברשת בחינם.  לדוגמא: HootSuite, TweetDeck  או  Seesmic. אלו הם כלים להפצת תוכן ברשתות חברתיות ומעקב אחריו. לכל התוכנות הללו יש גרסאות חינם, שטובות מאוד כדי להתחיל. bitly הוא כלי חינאמי לאיתור תנועה באתרך שמגיעה מקישורים שהונחו ברשת חברתית.

יש גם כלים למעקב היכן הוזכרה החברה (הכי בסיסי Google Alerts למעקב הזכרות אחרי בלוגים) וניתן גם לעקוב אחרי מותגים, מתחרים ומונחי יסוד של התעשייה בה אתם מתמחים. Social Mention הוא כלי טוב למעקב הזכרות ברשתות חברתיות – מעקב מבוסס על חיפוש מילות מפתח, אתה קובע אילו מילים הוא יחפש – למשל המותג של החברה, מונחי תעשייה או שמות המתחרים. Technorati הוא כלי דומה המחפש מילות מפתח ביותר ממליון בלוגים ליום. Twilertהוא כלי למעקב הזכרות בטוייטר. Addict-o-matic הוא כלי שנותן תמונת מצב נקודתית להשפעת המותג במגוון הרשתות החברתיות. Ice Rocket יעזור במעקב הזכרות בבלוגים, רשתות חברתיות ואתרים – חיפוש מבוסס מילות מפתח. כאמור, כל הכלים הללו הם חינם.

הרעיונות הללו יכולים בהחלט להוות בסיס לקמפיין שיווקי יעיל ברשתות חברתיות למרות תקציב וזמן מוגבלים. תכננו היטב את הקמפיין לפי מטרות, עשו שימוש בזמן שלכם אבל גם של אנשים אחרים שיכולים לתרום לקמפיין שלכם. זכרו, הם יתרמו לכם היום ואתם להם מחר, אבל זה לא יעלה לאף אחד כסף, רק זמן, ובעצם חלוקת הזמן בין כמה גורמים, כבר התעיילתם. בהצלחה.
פורסם לראשונה בניוזלטר של MARKETING MAVEN באמצעות GLOBALSPEC.COM

No comments:

Post a Comment